לימוד מקוון

בעקבות פניות רבות מאיזורים רבים בארץ שבהם אין סניפים של מלאכת מחשב, הקמנו מערכת ללימוד מקוון בשיטת מלאכת מחשב. במשך מספר שנים בדקנו, חקרנו ובחנו פתרונות ומערכות ללימוד מקוון אשר באמצעותן ניתן לקיים שיעורים מקוונים בשיטת מלאכת מחשב. למרות שבין המערכות שנבדקו היו מוצרים של החברות המובילות בעולם בתחום, אף מערכת לא התאימה למטרה שלנו - לקיים שיעור מקוון "אמיתי" קרוב ככל שניתן ללימוד המתקיים בכיתה.
כיום גם תלמידים שבעבר לא יכלו להגיע אלינו לאחד הסניפים, יכולים להצטרף וללמוד מהבית איך לפתח אפליקציות ולתכנת משחקי מחשב בשיטת מלאכת מחשב!
מטרת המערכת שחיפשנו היתה לאפשר לתלמידנו ללמוד בצורה אמיתית ולא "וירטואלית", כך שהמדריך יוכל ללמד את התלמידים כאילו הם (והמחשב שעליו הם מתכנתים) נמצאים ממש לידו, וכן ללמד ולהסביר לכל תלמיד באופן אישי על תוכן הלימוד האישי שלו
ללא שיעורים מוקלטים, ללא שיעור "וירטואלי", ללא הרצאות חיות המיועדות רק לקבוצה שלמה - שיעור אמיתי ממש כמו בכיתה, לימוד בקבוצה ועם זאת לימוד לכל אחד באופן אישי.
מאחר שלא מצאנו אף מערכת מתאימה, בשנת 2014 על סמך הידע שנצבר אצלנו משנת 1991 התחלנו בפיתוח מערכת ללימוד מקוון מקורית, ייחודית ראשונה מסוגה בעולם ללמוד תכנות לילדים ונוער מהבית, והכי חשוב - לפי שיטת הלימוד שלנו מעל 28 שנה - שיטת מלאכת מחשב.
מאז החל שלב הניסוי ("פיילוט") של המערכת ועד היום העברנו מאות שיעורים מקוונים בהם בדקנו את המערכת שיפרנו אותה, למדנו את היתרונות שלה וגם את החסרונות. במשך הזמן שיפרנו את המערכת הייחודית שלנו ללימוד מקוון וגם כיום ובעתיד אנחנו מתכננים להמשיך ולשדרג אותה.
כיתה אמיתית ברשת הוירטואלית
היתרונות העצומים של המערכת ללימוד מקוון שלנו היא בכך שהיא מדמה בצורה הקרובה ביותר שניתן להשיג ללימוד בכיתה אמיתית (לכן אנו קוראים ללימוד המקוון אצלנו "כיתה אמיתית ברשת"). אנחנו משתמשים ברשת האינטרנט רק לצורך יצירת התחברות מרחוק לכיתה האמיתית שלנו ולתקשורת התלמידים בינם לבין עצמם ובינם לבין המדריך. כל השאר קורה אצלנו - בכיתה!

ומה אומרים התלמידים שלנו על מערכת הלימוד המקוון של מלאכת מחשב?
גור לדיז'נסקי תלמיד כיתה ט' מסניף פ"ת, שעבר בשנת 2015 ללמוד במערכת הלימוד המקוון החדישה של מלאכת מחשב: "אני הגעתי לחוג עם ידע מאוד בסיסי בתכנות, אבל החוג לימד אותי לתכנת ברמה הרבה יותר גבוהה. אני אהבתי ללמוד על קוד/טכניקה חדשים ואז מיד להכין בעזרתם משהו. היה נחמד ללמוד קוד/טכניקה שעזרו לי להכין משחק שעבדתי עליו או שנתנו לי רעיון למשחק חדש. בשלב מסוים - בזכות המערכת של העבודה מרחוק - לא הייתי צריך אפילו לנסוע לחוג, שהיה יחסית רחוק מהבית שלי, ויכולתי לעבוד מהבית בנוחות. יכולתי לעבוד בקצב שלי, ותמיד כשהייתה בעיה יכולתי לפנות למורה ולקבל תשובה. בזכות החוג אני מצליח להכין כל מה שאני רוצה, גם בשפה שלמדתי בחוג וגם בשפות אחרות, וכיום יש לי כבר שני אתרי משחקים וארבעה משחקים שפירסמתי באינטרנט (חמישי קרוב לסיום). בנוסף, הכנתי מספר כלים שעוזרים לי ביום יום."
כתובות אתרי האינטרנט של גור
http://www.disk-o-key.com
http://piccubes.com
מאי אזרחי-פלג תלמיד כיתה ז' מגבעתיים, שלמד מכיתה ג' בסניף גבעתיים, עבר בשנה שעברה ללימוד המקוון של מלאכת מחשב: "החוג קידם אותי מאוד בתכנות ועזר לי גם בחיים בפתירת בעיות מסובכות. למדתי להיות יצירתי יותר ולראות דברים מכמה זוויות שונות, ככה יכולתי לבחור את הדרך הכי קלה לי עם הכי פחות טעויות. המדריכים תמיד נמצאים לעזור אם יש בעיה שלא הצלחתי לפתור, ומסבירים בצורה ברורה כל חלק בתכנות. אני העדפתי את החוג המקוון על פני הלימוד בכיתה בגלל שדרך החוג המקוון אפשר ללמוד בנוחות דרך הבית, בלי רעשים, והמדריך (ותכני הלימוד) נמצאים כאן."